Sabtu, 8 Mei 2010

Julai di Kuantan

1 Julai ini, aku bakal ditukarkan ke Kuantan, Pahang yang merupakan negeri pemimpin negara kita iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak..Pertukaran kali ini berbeza berbanding ketika aku ditukarkan ke Johor Bahru, Johor pada tahun 2004. Pada masa itu aku menjalankan tugas sebagai reporter cawangan sana..tugas reporter nie lebih kepada melapor dan menghadiri jemputan majlis-majlis tertentu sehinggalah kepada membuat liputan pemimpin negeri dan negara.
Kali ini pertukaran aku ke Kuantan agak lain..bukan sahaja menjadi reporter malah memangku tugas ketua biro jika tidak bekerja atau bercuti..Aku rasanya tidak yakin apabila diberitahu bos aku untuk ditukarkan ke sana..Bukan apa..pertukaran ke negeri-negeri yang merupakan negeri asal Perdana Menteri memerlukan seorang petugas yang cemerlang. Macam aku nie cemerlang ke ka Unit Suplemen Aku? Entah la tapi ia satu cabaran pada aku untuk membuktikan kemampuanku walaupun ramai yang berminat untuk ke sana..
Aku harap agar pertukaran ini akan memberi satu pengalaman dan cabaran pada aku untuk membuktikan yang aku bukan sahaja mampu menulis tetapi menjadi pemimpin yang sempoi pada rakan-rakan di sana.

MahFairuz: Berkhidmat untuk negara..

1 ulasan:

azani berkata...

Ada subject tambahan kat kuantan yakni histeria dan ikan bakar petai kat Tanjung Lumpur...