Jumaat, 21 Mei 2010

Menahan ketagihan rokok

Selepas keluar hospital, aku diberikan 4 jenis ubat untuk dihabiskan selama sebulan sebelum kembali berjumpa dengan doktor..
 Doktor nasihatkan supaya mengelak makan makanan pedas dan terutama sekali berheni merokok..Pada mulanya aku macam tidak boleh menahan ketagihan apabila keluar dari hospital..Mulanya aku jadi sesak nafas, sakit dada dan menjadi ketagih untuk hisap rokok.
 So pelbagai cara digunakan untuk menghilangkan ketagihan dengan melakukan aktiviti sampingan..
Kini setelah hari keempat aku berjaya menghalang ketagihan...
 Sambil berhenti aku terjumpa satu website menceritakan cara-cara untuk berhenti rokok..
 Selain untuk menjaga kesihatan, keputusan aku berhenti rokok adalah demi kebaikan keluarga aku terutama secomel yang tidak boleh dekat dengan rokok..
Aku tekad aku berjaya melakukannya..

MAHFAIRUZ:Aku berdoa supaya usaha ini berjaya

Tiada ulasan: