Rabu, 12 Mei 2010

Thomas Cup: Malaysia perlu buktikan kemampuan

Ketika perlawanan antara pasukan Malaysia dengan Jepun, aku ketika itu sedang berlatih bola tampar di Taman Tasik Titiwangsa..
 Rakan sepasukanku setia update perkembangan terkini para pemain sampaikan kami termasuk aku mengeluh apabila mengetahui setiap pemain Malaysia tumbang oleh pasukan negara matahari terbit iaitu Jepun.
 Tak sangka pasukan yang kurang dikenali dalam arena badminton ini mampu membuat kejutan dengan menewaskan Malaysia 3-2! Latihan telah diberikan..tunggakan duit kemenangan telah dapat..apakah lagi kekurangan pasukan Malaysia dalam menghadapi kejohanan seperti ini.
 Ketika bersembang bersama rakan-rakan lain, bole buat kesimpulan Malaysia hanya mempunyai dua pemain yang bertaraf dunia manakala selebihnya kena berusaha lebih gigih untuk membawa kembali piala Thomas yang pernah dimenangi tahun 1992.
 Aku masih ingat lagi perlawanan tahun 1992 itu, aku berusia 13 tahun dan satu family menonton dengan penuh semangat..sampaikan berek polis yang aku duduk tue bergegar dengan sorakkan apabila pemain Malaysia melakukan smash kepada pihak lawan..
 Harap Malaysia buktikan kemampuan..ketepikan salah faham dan tingkatkan prestasi untuk merampas kembali piala Thomas di tanah air tercinta ini.


Mahfairuz: Malaysia Boleh!

Tiada ulasan: