Selasa, 11 Mei 2010

Warna memainkan peranan dalam kehidupan

Tajuk diatas mungkin semua orang sudah mengetahui tentang warna kegemaran masing-masing..Mungkin ada yang menyukai warna merah, kuning, biru, hijau, putih dan lain-lain..Tapi ada juga yang memberi gelaran pelbagai warna seperti warna kelabu asap..warna tahi tut tut..
 Bulan lalu, aku menghadiri satu kursus yang dianjurkan oleh majikan bagi meningkatkan tahap kecekapan pekerjanya dalam syarikat.
Mula-mula sekali perkara yang timbul kat kepala nie mesti boring sebab kalau kursus semua gerenti tidur..tapi kali nie aku pegi memang menarik..agak-agak rasa nak ngantuk terus penceramah tue buat game ke kuiz ke sebab tak nak bagi ngantuk..memang otai penceramah tue sebab tau waktu-waktu bila orang boleh boring!
 Berkaitan ngan warna...penceramah tue meminta semua peserta memberitahu warna masing-masing..so keluar la pelbagai warna yang diberikan oleh peserta termasuk aku.
 Baru aku tau bagaimana fungsi warna itu kepada seseorang dan bagaimana warna itu boleh diaplikasikan kepada individu, bos dan masyarakat sekitarnya.
 Warna merah itu apa fungsinya dan bagaimana warna merah boleh gabung dengan warna lain...
Rupanya dalam kehidupan seharian kita ini macam-macam warna boleh dilihat pada seseorang (walaupun orang tue warna kulit dia sama).
 Kalau tukar warna hijau mau jadi increble hulk..kalau jadi warna kuning, jadi maskot Digi pulak..kalau biru jadi maskot celcom..
 Oleh itu setiap warna ada fungsi dan peranan. Lebih penting akan melihat kepimpinan seseorang itu menggunakan warna dalam berbicara dan melaksanakan dengan penuh amanah.
Jadi gunakan warna kesukaan anda untuk kehidupan seharian..kalau hendak bertukar pun boleh cuma tengok masa dan keadaan.

Mahfairuz:Warna diraja favourite aku sebab dari sekolah rendah sampailah menengah aku pasukan warna itu hehehehehhe

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

selamat berblog...hati2 anda dipantau..hehehe

abd. halim hadi berkata...

saya suka warna putih, sebab terpengaruh warna iklan sabun fab sejak kecik...

Mohd Fairuz Yusof berkata...

tanpa nama: jangan risau..blog nie tidak ada unsur-unsur yang memudaratkan kesihatan apatah lagi mengganggu gugat keamanan negara hehehhe
Abd. Halim: waaa...patut la opis kita berseri-seri sebab abis bangunan dicat putih..hhhehehe