Isnin, 31 Mei 2010

Dua pengertian tarikh 1 Jun

Tarikh 1 Jun memberi makna pada diri aku kerana tarikh tersebut mempunyai dua sejarah tersendiri..Sejarah pertama pada 1 Jun 2002, apabila aku bersama 6 lagi rakan memulakan kerjaya aku di Utusan Malaysia..Dikenali sebagai Geng 7 (Sedangkan batch lain dipanggil kumpulan), batch aku nie lain sikit sebab ada yang telah bekerja dalam dunia kewartawanan, kerjaya bidang lain dan aku serta beberapa rakan lain yang masih fresh graduat.
Aku, Haradian Shah, Zabry, Rohani, Wan Najib, Metra dan Opat adalah barisan batch aku yang cemerlang sehingga ke hari ini.
 Haradian bertugas sebagai Ane di Kosmo, Wan Najib-eksekutif di meja ekonomi, Rohani-Eksekutif meja rencana, Zabry-Ketua biro Penang, Metra-wartawan meja am dan journalist terulung Opat menjadi wakil daerah di Sungai Petani.
 Esok genap lapan tahun batch kami berkhidmat di akhbar keramat ini dan masih mampu bertahan sehingga kini sedangkan rakan-rakan lain telah berhijrah ke syarikat lain  atau menyambung pengajian ke peringkat lebih tinggi.
 Apa pun kami tetap bersama walaupun berdepan segala rintangan dan dugaan untuk mencari rezeki di Utusan ini...

Sejarah kedua pada tarikh sama ialah ulangtahun perkahwinan aku dengan isteri tercinta, Puteri Azizah...Sedar tak sedar sudah tiga tahun aku melayari bahtera bersama isteriku dan dikurniakan seorang cahayamata, Muhamad Amir Hazim...setelah tiga tahun hidup bersama tiba saatnya aku akan berjauhan buat sementara bersama isteriku untuk menyahut tugas di Pahang untuk beberapa tahun..
Pada isteriku, jangan risau abang pergi bertugas untuk mencari rezeki dan demi menyara keluarga kita..

MAHFAIRUZ:Masuk awal hari ini sampai jadi buntu..

Tiada ulasan: